به نام خدا |
|
دکتر فاطمه جعفرزاده |
معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی |
شماره مستقیم: 33556046 |
داخلی: 258 |
شماره فکس: 33550097 |
پست الکترونیک: f.kenarsari2013@gmail.com |
مسئول دفتر: سمانه مهمانخواه |
داخلی: 203 |
پست الکترونیک:s_mehmankhah_s@yahoo.com |
وقت ملاقات با معاونت آموزشی: همه روزه با هماهنگی قبلی |
دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیش از 55 سال سابقه در حوزه آموزش پرستاری و مامایی، به عنوان یکی از مراکز آموزشی معتبر کشور شناخته می شود. این دانشکده در حال حاضر با پذیرش دانشجو در سه رشته پرستاری، مامایی و فوریت های پزشکی در چهار مقطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) در قالب 12 برنامه آموزشی فعالیت می کند. با توجه به این که ارتقای سلامت و کیفیت مراقبت از مددجویان به عنوان پیامد اصلی عملکرد دانش آموختگان دانشکده است، همه تلاش اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده در جهت تربیت دانش آموختگانی باصلاحیت به منظور ارائه مراقبت ایمن به مردم جامعه است. بنابراین، اولویت اول ما توجه به فرآیندهای آموزشی و تلاش برای ارتقای کیفیت آنهاست . معاونت آموزشی دانشکده، مسئولیت اصلی برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر کیفیت فعالیت های آموزشی دانشکده را بر عهده دارد. |
اهداف و برنامه های حوزه معاونت آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت |
معاونت آموزشی با الهام از خط مشی کلی دانشگاه و دانشکده، اهداف و راهکارهای اجرایی زیر را با هدایت و بسترسازی لازم و تمرکز بر ارتقاء و انطباق فرایند یاددهی- یادگیری در جهت حفظ و بهبود کیفیت آموزش نظری و بالینی دانشجویان پرستاری، مامایی و فوریتهای پزشکی در کانون توجه خود دارد. اهم وظایف و برنامه های این معاونت به شرح ذیل می باشد: - نظارت بر اجرای مقررات، ضوابط و فرایندهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مطابق با قوانین، مصوبات و آئین نامه های اجرایی مربوطه - بازنگری و ارزشیابی کلیه برنامه های آموزشی درحال اجرا - تنوع بخشی به شیوه های آموزشی به کار گرفته شده از سوی اعضای هیئت علمی دانشکده در جهت آموزش دانشجویان پرستاری، مامایی و فوریتهای پزشکی - پیگیری و اهتمام در جهت پیاده سازی و اجرای بهینه طرح هیئت علمی پرستاری و مامایی مستقر در بالین - اهتمام در جهت برگزاری دوره های توانمندسازی و دانش افزایی ویژه اعضای هیئت علمی دانشکده در حیطه های آموزش نظری و بالینی منطبق بر استانداردهای موجود - نظارت بر اجرای طرح استاد مشاور دانشجویان - پیگیری و مشاوره امور آموزشی و تحصیلی دانشجویان - پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان در هر نیمسال آموزشی و انعکاس آن به ریاست دانشکده - نظارت بر اجرای امتحانات پایان نیمسال تحصیلی دانشجویان - برنامه ریزی برای ارتقاء مهارتهای علمی- عملی دانشجویان جهت ورود به محیط های کارآموزی بالینی - توجه هرچه بیشتر به آموزش بالینی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و تلاش درجهت بهینه سازی محیط های آموزش بالینی - استفاده بهینه از ظرفیت دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی پرستاری و مامایی در حوزه آموزش نظری و بالینی دانشجویان مقطع کارشناسی - مشارکت فعال در بازدیدهای ادواری منظم از مراکز درمانی و بخش های محل کارآموزی دانشجویان پرستاری، مامایی و فوریتها در هر نیمسال تحصیلی توسط مسئول امور بالینی و مدیران گروه های آموزشی - تقویت ارتباط با دانشجویان و برگزاری جلسات مستمر حضوری یا وبیناری با نمایندگان دانشجویان رشته های پرستاری، مامایی و فوریتهای پزشکی جهت رسیدگی به امور آموزشی و وضعیت تحصیلی آنها - پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی مدیران گروه های آموزشی، مدیر EDO و مدیر تحصیلات تکمیلی در هر نیمسال آموزشی و انعکاس آن به ریاست دانشکده - ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آئین نامه های ابلاغی از سوی ریاست دانشکده به واحدهای ذیربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آنها - نظارت بر واحدهای تابعه به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آنها - انجام سایر وظایف محوله از سوی ریاست دانشکده - همراهی و همگامی با سیاست اجرایی حاکم بر سازمان - تدوین برنامه استراتژیک حوزه آموزش هم راستا با برنامه استراتژیک دانشگاه - تداوم نشست های مشترک بین دانشکده و بالین در هر نیمسال تحصیلی - دریافت گزارش عملکرد ماهانه و برنامه عملیاتی ترمی از واحدهای EDO، تحصیلات تکمیلی، اداره آموزش، مدیران گروه های آموزشی و مسئول امور بالینی دانشکده - نظارت مستمر بر توسعه و ارتقای منابع انسانی و هرم اعضای هیئت علمی دانشکده متناسب و منطبق بر نیازهای گروه های آموزشی موجود - برنامه ریزی در راستای تشکیل کمیته تخصصی تقسیم واحد و تلاش در جهت توزیع عادلانه واحدهای درسی نظری / عملی و بالینی در بین اعضای هیئت علمی گروه های آموزشی دانشکده - برنامه ریزی در راستای اجرای برنامه Dress Code جهت دانشجویان پرستاری، مامایی و فوریتهای پزشکی دانشکده |
فرم ها و فرآیندها | |||||||
فلوچارت نامه های دریافتی |