library

درباره ما

شناسگر استاندارد بین المللی کتابخانه (شابکا) دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

Library International Standard Identifier ( LISI) of Shahid Beheshti Faculty of Nursing and Midwifery

IR - 202670021

 

 تاریخچه 

 دانشکده  پرستاری  و مامایی شهید دکتر بهشتی رشت از سال 1344 تحت عنوان آموزشکده پرستاری فعالیت خود را آغاز نمود . کتابخانه این دانشکده نیز که قدمتی به بلندای عمر خود دانشکده  دارد در ضلع - شرقی دانشکده در زمینی به مساحت تقریبی 500 متر مربع بنا شده است . 

این کتابخانه در حال حاضر دارای 13345 نسخه کتاب فارسی، 2488 نسخه کتاب انگلیسی، 1256 نسخه نشریه فارسی،1712نسخه نشریه انگلیسی، 84 نسخه کتب دیجیتال آموزشی فارسی، 920 نسخه کتب دیجیتال آموزشی لاتین، 550عنوان پایان نامه می باشد . دسترسی به پایگاه های پیوسته کتابشناختی، استنادی و متن کامل حوزه سلامت که از طریق آی پی دانشگاه و سایت کتابخانه مرکزی در دسترس کاربران قرار دارد مکمل مجموعه چاپی این کتابخانه است.

این کتابخانه در قالب دو بخش خدمات فنی و خدمات عمومی به تامین نیازهای اطلاعاتی و علمی کاربران خود اعم از اعضای هیئت علمی، دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و کارکنان این دانشکده پرداخته و با 8 نیروی انسانی شاغل در بخش های مختلف در کلیه روزهای کاری به استثنای پنج شنبه ها و تعطیلات رسمی از ساعت 7:30 لغایت 15:15 آماده ارائه خدمات می باشد.

 هدف 

با نگاهی به رسالت دانشگاه علوم پزشکی گیلان" تامین ، حفظ و ارتقا سلامت جامعه با تکیه بر فرهنگ سازی و اعتلای بهداشت ، درمان ، آموزش و پژوهش" هدف اصلی کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت نیز ، کمک به ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش ، مدیریت خدمات بالینی و جامعه نگر در این حوزه از طریق تامین منابع اطلاعاتی چاپی والکترونیکی لازم و کافی و فراهم نمودن محیطی مناسب جهت استفاده از این منابع در کوتاه ترین زمان و مفیدترین شرایط ممکن است.

چشم انداز

کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی شهید دکتر بهشتی رشت تلاش خواهد نمود در راستای چشم انداز تعریف شده یرنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان "پیشرو در دانشگاه های نسل سوم ، کارآمد در ارایه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت" ، حرکت نماید. از این رو ماموریت این کتابخانه تقویت آموزش، پژوهش و فعالیتهای پژوهشی دانشکده و حمایت از تلاشهای آن در جهت ارتقای رتبه در سطح ملی و بین المللی ، از طریق تهیه، توسعه و تسهیل دسترسی به منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز دانشگاه و مدیریت بهره برداری از این منابع می باشد.

جامعه استفاده کننده  

جامعه استفاده کننده از کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کارکنان دانشگاه می باشند.

تعداد کل اعضای کتابخانه: 692 نفر

 

 

خدمات کتابخانه

بخش امانت

رشد و بالندگی هر کتابخانه به ارائه خدمات مستمر، مناسب و روزآمد بستگی دارد، بنابراین جایگاه هر کتابخانه را کمیت و کیفیت خدمات و نحوه ارائه آن به جامعه استفاده کننده ، مشخص می سازد.

در زمینه جایگاه و اهمیت بخش امانت نیز کافیست بدانیم که صورت و تجسم تمامی فعالیتها و تلاشها در سایر بخشهای کتابخانه در بخش امانت کتاب متبلور و عیان می شود.

بخش امانت کتاب کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی با موجودی 13515 نسخه کتاب فارسی و 2491نسخه کتاب لاتین، آماده ارائه خدمات به کاربران می باشد. مخزن کتاب بصورت قفسه باز می باشد و مراجعه کننده می تواند آزادانه به منابع دسترسی داشته باشد. نحوه چیدمان کتابها در قفسه ها بصورت موضوعی و براساس رده بندی  NLM می باشد.

اینفوگرافی بخش امانت 

بخش نشریات

بخش نشریات کتابخانه دارای 1256 نسخه نشریه فارسی و1712 نسخه نشریه لاتین چاپی می باشد. دسترسی به مجلات به صورت الکترونیکی از طریق پایگاه های اطلاعاتی موجود در پرتال کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان میسر می باشد.

از جمله خدماتی که توسط این بخش ارائه می گردد می توان به جستجوی مقالات، جستجوی اطلاعات کتابشناختی مقالات، جستجو در پایگاه های اطلاعاتی، راهنمایی مراجعین در یافتن مقالات موجود در پایگاه های اطلاعاتی اشاره کرد.

اینفوگرافی بخش نشریات

 بخش پایان نامه ها

بخش پایان نامه ها شامل 550 عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد در زمینه پرستاری و مامایی می باشد. با تلاش چند تن از اساتید محترم دانشکده تعدادی پایان نامه دکترا پرستاری نیز به مجموعه اضافه شده است. 

اینفوگرافی بخش پایان نامه ها 

لیست پایان نامه های دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

بخش سازماندهی منابع

سازماندهی منابع از جمله خدماتی است که در کتابخانه ها به صورت متمرکز صورت می گیرد. بدیهی است پس از خرید کتابها، برای این که بتوان آنها را قابل جستجو و امانت برای کاربران نمود، نیاز به انجام فرآیندهایی می باشد. این فرایندها که شامل سازماندهی و آماده سازی می شود در بخش سازماندهی منابع انجام می گیرد. بطور خلاصه کلیه فعالیت های لازم برای قابل دسترس نمودن منابع از طریق سیستم جامع کتابخانه وظیفه اصلی این بخش می باشد.

شورای کتابخانه

با توجه به ضرورت مشارکت اساتید و نمایندگان گروه‌های آموزشی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به مجموعه‌سازی کتابخانه، شورای کتابخانه با هدف بهبود فعالیت کتابخانه‌ دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت در امر مجموعه‌سازی (خرید منابع) تشکیل شده است.

کمیته آموزش کتابخانه

تمرکز کمیته آموزش در حوزه آموزش مراجعان و در چهارچوب کارگاه ها و دوره های آموزشی است.

بخش اینترنت

بخش اینترنت کتابخانه به منظور ایجاد بستر مناسب برای استفاده از امکانات الکترونیکی و ارائه خدمات بهتر و سریع تر به مراجعان و کاربران دانشکده آماده ارائه خدمات می باشد.

تجهیزات کتابخانه

کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی دارای 30 میز مطالعه، 61 صندلی، 22 دستگاه رایانه می باشد. 

بروشور کتابخانه

 

ساعات کار

کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 7/30 تا 15:15 آماده خدمت رسانی می باشد.

بخش امانت: 7/30 تا 15:15

بخش مخزن کتب: 7/30 تا 15:15

بخش نشریات و پایان نامه: 7/30 تا 15:15

بخش اینترنت: 7/30 تا 15:15

سالن مطالعه: 7/30 تا 15:15

کارکنان کتابخانه

نام و نام خانوادگی: مریم نیکنامی

سمت: ریاست کتابخانه

مقطع و مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد مامایی

پست الکترونیک: niknami@gums.ac.ir

تلفن:  333555056-013 (داخلی282)

 

نام ونام خانوادگی: رامین صولتی ماسوله

سمت: مدیر کتابخانه

مقطع و مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد کتابداری

 پست الکترونیک: r_soulati@yahoo.com

تلفن:  333555056-013 (داخلی223)

 

نام و نام خانوادگی: شراره خدمتکار

سمت: مسئول بخش خدمات فنی کتابخانه

مقطع و مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد کتابداری

پست الکترونیک: behshad_7@yahoo.com

تلفن:  333555056-013 (داخلی227)

 

نام و نام خانوادگی: زهرا ستوده

سمت: مسئول بخش خدمات عمومی

مقطع و مدرک تحصیلی: فوق دیپلم کتابداری

پست الکترونیک: zahra.so1397@gmail.com

تلفن:  333555056-013 (داخلی225)

 

نام و نام خانوادگی: مریم رحمتی

سمت: کتابدار بخش امانت کتابخانه

مقطع و مدرک تحصیلی: دیپلم

ایمیل: Maryam.rh@yahoo.com

تلفن:  333555056-013 (داخلی225)

 

نام و نام خانوادگی: آذر هادی پور

سمت: کتابدار بخش امانت کتابخانه

مقطع و مدرک تحصیلی: دیپلم

تلفن:  333555056-013 (داخلی225)

 

نام و نام خانوادگی: نسیم غیرتمند

سمت: چاپ و تکثیر

مقطع و مدرک تحصیلی: دیپلم

تلفن:  333555056-013 (داخلی283)

آمار منابع

تازه های منابع: 

-  کتب فارسی سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سال 1398 

کتب لاتین سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سال 1398 

 لیست کتب اهدایی کتابخانه خاتم الانبیاء شهریور 1399 

- لیست کتب دیجیتال لاتین آبان 1399 

- کتب فارسی خریداری شده توسط کتابخانه مرکزی برای کتابخانه دانشکده پرستاری شهید بهشتی رشت مرداد 1399

-   کتب لاتین خریداری شده توسط کتابخانه مرکزی برای کتابخانه دانشکده پرستاری شهید بهشتی رشت مرداد 1399

- کتب لاتین خریداری شده کتابخانه مرکزی، بهمن1399 

-  کتب فارسی خریداری شده کتابخانه مرکزی، بهمن 1399 

- کتب فارسی خریداری شده کتابخانه مرکزی، شهریور 1400

- کتب لاتین خریداری شده کتابخانه مرکزی، شهریور 1400

- کتب فارسی خریداری شده کتابخانه مرکزی، مهر 1400

- کتب لاتین خریداری شده کتابخانه مرکزی، مهر 1400

- لیست کتب گیگالیب  سال 1400

کتاب فارسی: 13345 نسخه، 5242 عنوان

کتاب لاتین: 2488 نسخه، 1878عنوان

نشریه فارسی: 1256 نسخه، 105 عنوان

نشریه لاتین: 1712 نسخه، 84 عنوان

کتب دیجیتال فارسی: 84 نسخه، 45 عنوان

کتب دیجیتال لاتین: 920 نسخه، 121عنوان

پایان نامه: 550 نسخه

گزارش عملکرد کتابخانه

 - گزارش عملکرد کتابخانه سال 1397

 گزارش عملکرد کتابخانه سال 1398 

گزارش عملکرد کتابخانه سال 1399 

- گزارش عملکرد کتابخانه شش ماهه اول سال 1400   PDF   HTML

- گزارش عملکرد کتابخانه شش ماهه دوم سال 1400   PDF   HTML
 
گزارش عملکرد کتابخانه سه ماهه اول سال 1401 PDF   HTML
 

آیین نامه ها

- آیین نامه عضویت PDF   

 آئين‌نامه كتابخانه، مجموعه‌اي از ضوابط و دستورالعمل‌ها درخصوص امانت كتاب و ارائه ساير خدمات به مراجعه‌كنندگان است. هدف از تدوين آن حفظ حقوق و اجراي مقررات كتابخانه براي همه اعضاء (هيأت علمي، دانشجويان و كاركنان) مي‌باشد.

آئين‌نامه حاضر نحوه و عضویت كتابخانه و مركز اسناد و مدارك علمي به همه اعضاء و مراجعين دانشگاه را در برمي‌گيرد، تا حتي‌المقدور امكان بهره‌برداري از امكانات و منابع اطلاعاتي كتابخانه براي كليه اعضاء فراهم آيد.

 ماده 1: افراد مجاز به استفاده از كتابخانه, مدارك و شرايط عضويت

      افراد مجاز به عضويت:

  1.  دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گيلان 
  2. دانشجويان مهمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان
  3. اعضاء هيأت علمي (رسمي، پيماني و قراردادي حق التدريس) دانشگاه علوم پزشكي گيلان
  4. كارمندان (رسمي- پيماني) دانشگاه
  5. كارمندان (طرحي)

      روش هاي عضويت:

  1. عضويت به روش غيرحضوزي( آنلاين) 
  2. عضويت به روش حضوري

      مدارك لازم عضويت به روش حضوري

 ---دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گيلان با در دست داشتن عكس اسكن شده به همراه كارت دانشجويي جهت  ثبت نام به كتابخانه دانشكده محل تحصيل خود مراجعه نمايند.

---دانشجويان مهمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان با در دست داشتن عكس اسكن شده خود به همراه ارائه گواهي ثبت‌نام از آموزش مبني بر اشتغال به تحصيل در دانشگاه علوم پزشكي گيلان براي مدتي معين (حداقل يك ترم و 12 واحد) به كتابخانه دانشكده محل تحصيل خود مراجعه نمايند.

 ---اعضاء هيأت علمي دانشگاه با در دست داشتن عكس اسكن شده همراه با ارائه كارت شناسايي هيأت علمي از دانشگاه به كتابخانه محل خود مراجعه نمايند. (اعضاي هيات علمي قراردادي-حق التدريس جهت دريافت كارت عضويت مي بايست از محل فعاليت خود نامه اي مبني بر قرارداد تدريس به مدت معين ارائه نمايند).  

--كارمندان دانشگاه با در دست داشتن عكس اسكن شده همراه با حكم كارگزيني به كتابخانه مركزي  دانشگاه يا كتابخانه دانشكده يا بيمارستان محل خدمت خود مراجعه كنند.

تبصره:

 مدت اعتبار عضويت تا پايان دوران تحصيل يا خدمت در دانشگاه علوم پزشكي گيلان مي‌باشد.

 

- آیین نامه خدمات کتابخانه (امانت، تسویه حساب)  PDF    

ماده 2: مقررات امانت، تمديد، رزرو و استرداد كتاب

اعضاي كتابخانه برابر با مقررات مندرج در جدول ذيل مي‌توانند از كتابخانه كتاب امانت بگيرند:  

 اعضاي كتابخانه

تعداد كتاب

                        مدت امانت(روز)

هيات علمي

7

20

دانشجويان (فوق تخصصي-تخصصي-ارشد)

5

12

دانشجويان(دكتراي حرفه اي -كارشناسي-كارداني)

3

10

كارمندان دانشگاه

2

10

 

2-1. شرط امانت گرفتن كتاب، عضويت در كتابخانه است. لذا كتابخانه از امانت كتاب به مراجعين غير عضو معذور خواهد بود.

2-2. در زمان امانت حضور عضو براي امانت ضروري است.

2-3. در زمان عودت كتاب، ‌مراجعه شخص امانت‌گيرنده الزامي نيست.

2-4. كليه اعضاي هيأت علمي (اعم از رسمي و پيماني) موظفند قبل از انجام سفرهاي طولاني داخل و يا خارج از كشور (همچون استفاده از فرصت مطالعاتي) كليه كتابهاي امانت گرفته شده را به كتابخانه عودت دهند.

2-5. كتابخانه مي‌تواند بنا به ضرورت تعداد كتابها و مدت امانت را كاهش دهد و يا استرداد كتابها را قبل از  پايان مدت امانت درخواست نمايد.

2-6. در صورت امانت بودن كتاب موردنياز، متقاضي مي‌تواند كتاب موردنظر را بصورت الكترونيكي)رزرو نمايد.

2-7.  هر شخص مجاز به رزرو دو كتاب مي باشد.

2-8.  مدارك امانتي كه توسط ديگران رزرو نشده باشند، تا يك  بار ، توسط شخص امانت گيرنده قابل تمديد است.

  تبصره 1:

تمديد امانت كتاب در صورتي امكان‌پذير است كه كتاب توسط اعضاي ديگر كتابخانه رزرو نشده باشد و نيز يك روز به تاريخ بازگشت، امكان تمديد كتاب وجود دارد.

تبصره 2:

متقاضي تا 24 ساعت بعد از اعلام بازگشت (كتاب رزرو شده) توسط كتابخانه، مي‌تواند اقدام به امانت كتاب نمايد.

ماده 3: منابعي كه امانت داده نمي‌شود:

3-1. كتابهاي مرجع (اطلس ها، فرهنگ ها، دايره المعارف ها)

3-2.  نشريات ادواري

3-3. پايان‌نامه‌هاي تحصيلي

ماده 4: جريمه ديركـرد

در صورتي كه امانت‌گيرنده در زمان تعيين‌شده از سوي كتابخانه، كتاب يا كتابهايي را كه امانت گرفته مسترد ننمايد، مشمول جريمه ديركرد خواهد شد. 

 جريمه ديركرد كتب عادي در مرحله نخست به شرح زير مي باشد:

     - درصورتيكه مجموع تاخيرات پرداخت نشده به 50 روز برسد و يا مجموع بدهي هاي پرداخت نشده به 50000ريال برسد از تمديد و امانت كتاب براي عضو بصورت خودكار طرف نرم افزار جلوگيري خواهد شد.

     - در صورتيكه مجموع تاخيرات پرداخت نشده تحويل موقت به 720 ساعت برسد از امانت به عضو بصورت خودكار از طرف نرم افزار جلوگيري خواهد شد.

    -جهت تسويه تاخيرات به كتابخانه مراجعه شود.

 تبصره:

كتابخانه از تسويه‌حساب با اعضايي كه هرگونه بدهي به كتابخانه دارند، خودداري خواهد نمود.

 ماده 5: كتب گمشده و يا خسارت ديده

5-1. چنانچه امانت‌گيرنده كتاب را گم كند يا خسارتي به آن وارد نمايد،‌ جبران خسارت وارده برعهده امانت گيرنده خواهد بود. ميزان خسارت و هزينه مربوط به سازماندهي و آماده‌سازي، نحوه و زمان لازم براي جبران آن توسط رئيس كتابخانه تعيين خواهد شد. جبران خسارت هيچگاه نبايد از سه ماه بيشتر به طول انجامد.لذا بازديد كامل كتاب توسط امانت گيرنده الزامي مي باشد و در صورت مشاهده موارد احتمالي، موضوع را به متصديان ميز امانت اعلام نماييد.

5-2.  بر اساس تشخيص رئيس كتابخانه، چنانچه كتاب خارج از چاپ بوده و يا به هر دليلي امكان تهيه اصل كتاب در داخل و خارج از كشور نباشد، تصميمات نهايي جهت جايگزيني آن به عهده شوراي كتابخانه مي‌باشد. بديهي است تا انجام اقدامات بعدي، فايل امانت گيرنده بسته خواهد شد.

 تبصره:

كتابخانه تا قبل از دريافت اصل كتاب گمشده، با امانت‌گيرنده تسويه حساب نخواهد كرد. بنابراين ضروري است كه كتابخانه را در اسرع وقت از مفقودشدن كتاب مطلع سازد تا زمان لازم براي سفارش و تهيه كتاب مهيا باشد.

 ماده 6 : خروج بدون مجوز منابع كتابخانه ممنوع بوده و در صورت رخ دادن، با فرد خاطي برخورد قانوني خواهد شد.

 ماده 7: تسويه حسـاب

دانشجويان موظفند در هنگام فارغ‌التحصيلي يا انتقال دائم به ساير دانشگاهها و يا انصراف از تحصيل با كتابخانه تسويه حساب نمايند.

7-1. كليه اعضاي هيأت علمي وكاركنان دانشگاه موظفند قبل از خاتمه خدمت خود در دانشگاه، كليه كتب امانتي خود را به كتابخانه مسترد نمايند.

7-2. فارغ التحصيلان دكتراي فوق تخصصي، تخصصي، دكتراي حرفه اي پزشكي و دندانپزشكي و كارشناسي ارشد در هنگام تسويه‌حساب دائم مي بايست فايل پايان نامه با فرمت pdf و Word، تصوير صورت جلسه دفاع و تصوير تاييديه نسخه نهايي فايل پايان نامه خود را بصوريت آنلاين در نرم افزار كتابخانه ارسال نموده باشند.

 ماده 8: رعايت نظم و ساير مقررات كتابخانه

8-1. رعايت سكوت به هنگام مطالعه در كتابخانه الزامي است.

8-2. خوردن،‌ آشاميدن، استعمال دخانيات، استفاده از تلفن همراه در محل كتابخانه ممنوع است‌.

8-3.  مفاد اين آئين‌نامه براي كليه استفاده‌ كنندگان كتابخانه اعم از اعضاي هيأت علمي، كارمندان، دانشجويان و افراد ميهمان لازم ‌الاجرا است.

 ماده 9: هر گونه تجديد نظر و تغيير در اين آئين‌نامه، به عهده مديريت و شوراي كتابخانه بر حسب نياز مي‌باشد. 

 

 

-  آیین نامه وجین PDF 

مقدمه :

ارزیابی و بررسی وضعیت منابع موجود، و به تبع آن حذف منابعی که باید از مجموعه کتابخانه خارج شوند یکی از وجوه اساسی مدیریت مجموعه است. کتابخانه برای حفظ پویایی مجموعه خود از یک سو نیازمند افزودن منابع روزآمد و مورد نیاز بوده، و از سوی دیگر باید منابعی که در روند پرشتاب تولید علم به هر دلیلی جایگاه خود را در تامین نیاز اطلاعاتی استفاده کنندگان از دست داده اند را از مجموعه خارج نماید. افزودن منابع بدون پیرایش مجموعه موجود حتی در صورت وجود فضای کافی، در دراز مدت از کارایی مجموعه می کاهد. با توجه به اهمیت یکدستی اجرای روند وجین، این آیین نامه توسط کتابخانه مرکزی برای تمامی کتابخانه های تابعه ارائه می گردد.

تعریف وجین :

 وجين فرايندي است كه از طريق آن منابع مازاد، فرسوده و يا بي استفاده از مجموعه خارج مي گردد.

اعضاء کمیته وجین منابع کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد عبارتند از:

1. رئیس یا معاون کتابخانه مرکزی

2. مسئول بخش مرجع و مسئول میز امانت

3. مسئول بخش سفارشات

4.  مسئول بخش فهرست نویسی

اعضاء کمیته وجین منابع در کتابخانه های دانشکده/بیمارستان/مرکز تحقیقاتی عبارتند از:

1.  مسئول کتابخانه

2.  پیشنهاد متخصص موضوعی از اعضاء کتابخانه (ترجیحا از اعضای محترم هیئت علمی انتخاب شوند)

ماده 1: معیارها و ضوابط وجین

1-منابع فرسوده، مستعمل که ارزش علمی و یا تاریخی ندارند و نگهداری آنها موجب اشغال فضا، صرف هزینه نگهداری و آلودگی سایر منابع خواهد بود.

2- منابع درسی که اعتبار و ارزش علمي خود را از دست داده اند.

3- نسخه های تکراری و مازاد بر نیاز.

4- ویرایش های قدیمی کتب حوزه علوم پایه و بالینی که به طور منظم ویرایش های جدید آنها منتشر می گردد و در کتابخانه موجود است.

در خصوص نشریات ادواری علاوه بر رعایت موارد ذکر شده فوق، شماره هایی که به صورت تک نسخه ای و یا اهدایی ارسال شده اند و از نظر زمانی قدیمی بوده و در حال حاضر شماره های جدید آنها به کتابخانه ارسال نمی شوند می بایست از مجموعه وجین گردند.

 تبصره:

1- منابع نفیس، تاریخی و هنری در حیطه علوم پزشکی وجین نمی شود. 

ماده 2: مراحل انجام وجین

1. کتابخانه موظف است براساس معیارهای ذکر شده ، به شناسایی و انتخاب و جمع آوری منابعی که باید وجین شوند بپردازد.

2. مسئول کتابخانه لازم است پس از شناسایی منابع وجینی، اعضای کمیته وجین را جهت بررسی و تصمیم گیری نهایی در جریان قرار دهد.

3. منابع وجین شده در برنامه اکسل (شامل: عنوان، مولف، سال نشر، شماره ثبت و شماره راهنما) به همراه صورتجلسه کمیته وجین، به کتابخانه مرکزی ارسال گردد.

4. تصمیم گیری نهایی در رابطه با نحوه توزیع یا جایگزینی کتابهای وجین شده مراکز بر عهده کتابخانه مرکزی است تا مراتب را به واحد مربوطه اعلام نماید.

ماده 3: دوره وجین

وجین منابع از مجموعه کتابخانه به صورت مستمر و تابستان هر سال(در زمان تعطیل شدن مراکز آموزشی و عدم مراجعه دانشجویان و سایر مراجعه کنندگانه) انجام خواهد پذیرفت.

 *هرگونه تغییر در مفاد این آیین نامه به مراکز  اعلام خواهد شد.

 

نرم افزار کتابخانه و راهنماها

1.لینک وب سایت کتابخانه مرکزی

2. لینک نرم افزار کتابخانه 

3. راهنمای نرم افزار  

 4. راهنمای استفاده از کتابخانه

 5.  روش بازیابی پایان نامه ها

6. راهنمای آموزشی سرعنوان پزشکی MESH

7. راهنمای آموزشی پایگاه اطلاعاتی OVID

8. راهنمای آموزشی پایگاه اطلاعاتی Proquest

9. راهنمای ثبت شناسه ORCID

10. راهنمای ایجاد پروفایل در  Google Scholar

11. راهنمای ثبت شناسه  Researcher ID

12. آشنایی با بانک جامع مقالات پزشکی MEDLIB

13. معرفی بانک اطلاعاتی Mosby's nursing consult

14. آشنایی با موتور جستجوی PubMed

 15. پایگاه اطلاعاتی Science direct

16. بانک اطلاعاتی scopus

 17. آشنایی با پایگاه اطلاعاتی UpToDate 

  26. آیین نامه اجرایی و راهنمای نگارش پایان نامه

27. الگوی نگارش پایان نامه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

 27. راهنمای اتصال VPN 

28. راهنمای عضویت غیر حضوری(آنلاین)

کارگاه ها

 

کارگاه های آموزشی کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت سه ماهه اول سال 1398

 

ردیف

عنوان کارگاه

گروه هدف

مدرس

تاریخ برگزاری

  فرم امضا شده شرکت کنندگان

مکان/نوع برگزاری

فایل آموزشی

1

جستجوی منابع پزشکی

دانشجویان کارشناسی ارشد

خانم سمیه پوی

98/2/3

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

2

EndNote

دانشجویان کارشناسی ارشد

خانم سمیه پوی

98/2/9

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

3

معرفی سامانه نوپا

اعضای هیئت علمی

آقای رامین صولتی ماسوله

98/4/4

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

4

آشنایی با مش

اعضای هیئت علمی

آقای رامین صولتی ماسوله

98/4/19

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

 

کارگاه های آموزشی کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت سه ماهه سوم سال 1398

 

1

معرفی پرتال کتابخانه مرکزی

دانشجویان کارشناسی

شراره خدمتکار

98/2/3

 

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

2

جستجوی پیشرفته منابع اطلاعاتی پزشکی

دانشجویان کارشناسی ارشد

رامین صولتی ماسوله

98/7/28

9-11

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

3

جستجوی منابع اطلاعاتی بالینی

دانشجویان کارشناسی ارشد

رامین صولتی ماسوله

98/8/11

9-11

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

4

رفرنس نویسی با استفاده از نرم افزارENDNOTE

دانشجویان کارشناسی ارشد

رامین صولتی ماسوله

شراره خدمتکار

98/8/12

9-11

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

5

آشنایی با سامانه نوپا

دانشجویان دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی

رامین صولتی ماسوله

 

98/8/18

9-11

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

6

 معرفی پرتال کتابخانه مرکزی

 دانشجویان کارشناسی

 شراره خدمتکار

 98/11/16

10-12 

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

فایل آموزشی

7

 آشنایی با مش

اعضای هیئت علمی

 رامین صولتی

98/11/20

9-11 

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

 

فایل آموزشی

کارگاه های آموزشی کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت سه ماهه اول سال 1400          

 

1

مستند سازی کلیدواژه های جستجو و نگارش مقالات با Mesh 

اعضای هیئت علمی، دانشجویان دکتری

رامین صولتی ماسوله

 

1400/3/31

فرم

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت/وبینار

فایل آموزشی

2

آشنایی با نرم افزار کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

اعضای هیئت علمی، دانشجویان دکترا، کارشناسی ارشد، کارشناسی

شراره خدمتکار

1400/8/17

1400/8/18

 

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت/وبینار

فایل آموزشی

3

آشنایی با امکانات سایت کتابخانه گیگالیب

 

اعضای هیئت علمی، دانشجویان دکترا

رامین صولتی ماسوله

1400/9/15

 

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت/وبینار

فایل آموزشی

4

آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی

عضای هیئت علمی، دانشجویان دکترا، کارشناسی ارشد، کارشناسی

رامین صولتی ماسوله

1400/9/28

 

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت/وبینار

فایل آموزشی

 

 

کارگاه های آموزشی کتابخانه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت سه ماهه اول سال 1401

1

آشنایی با ساختار و ویرایش پایان نامه

دانشجویان کارشناسی ارشد

رامین صولتی ماسوله، شراره خدمتکار

29/3/1401

 

دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت/وبینار

فایل آموزشی

      

سامانه های مفید

پرسش از کتابدار

نظر سنجی

تماس با ما

*آدرس پستی کتابخانه: گیلان، رشت، بزرگراه شهید بهشتی، خیابان دانشجو، دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، کتابخانه.

*تلفن های تماس دانشکده : 33555056و 33555058 - 013

*ایمیل: rashtnursinglib@gums.ac.ir 

 

خبرنامه

 

خبرنامه شماره 1 بهمن 1397

 - خبرنامه شماره 18، تیر 99

- خبرنامه شماره 19، مرداد99 

 - خبرنامه شماره 20، شهریور 99

- خبرنامه شماره 21، مهر 99

- خبرنامه شماره 22، آبان 99

- خبرنامه شماره 23، آذر 99 

- خبرنامه شماره 23، آذر 99  

- خبرنامه شماره 24، دی 99

- خبرنامه شماره 25، بهمن 99 

- خبرنامه شماره 26، اسفند 99  

- خبرنامه شماره 27، فروردین 1400  

- خبرنامه شماره 28، اردیبهشت 1400 

- خبرنامه شماره 29، خرداد 1400 

- خبرنامه شماره 30، تیر 1400

- خبرنامه شماره 31، مرداد 1400

خبرنامه شماره 32، شهریور 1400  

خبرنامه شماره 33، مهر 1400

- خبرنامه شماره 34، آبان 1400

خبرنامه شماره 35، آذر 1400     

-  خبرنامه شماره 36، دی 1400   

خبرنامه شماره 37، بهمن 1400  

- خبرنامه شماره 38، اسفند 1400

- خبرنامه شماره 39، فروردین 1401

خبرنامه شماره 40، اردیبهشت 1401   

-  خبرنامه شماره 41، خرداد 1401    

چکیده پایان نامه های دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت

تازه های کتاب